22 March 2012

Impian.

Masih terngiang2 dalam kepala aku tentang impian. Satu patah kata yang selalu jadi perbualan aku masa belum matang lagi. Dulu bila ditanya tentang impian, berebut2 nak jawab. Ada yang dah siap jawapan dari rumah semata2 nak cerita dengan kawan bila sekolah nanti.

Tapi sekarang benda tu dah tak penting sekarang. Entah lah. Apa yang aku rasa sekarang impian itu sesuatu yang membebankan. Dan mungkin kau akan rasa tertekan untuk mencapainya. Dan mungkin kau akan gila bila kau tak boleh nak realisasikan impian.

Hmm..
Penat aku fikir. Apa impian aku. Benda yang tak membuat aku tertekan mahupun gila. Biarlah impian itu mudah dicapai seperti di siling2 rumah. Biarlah impian itu mudah di kejar seperti kura2. Apa2 pun, usaha kau yang menentukannya.

Aku nak bahagiakan orang. Itu impian aku. Benda yang paling membahagiakan aku apabila aku dapat merealisasikan impian seseorang. Ya. Aku sudah ada impian. Ia kini bebas berlegar2 dalam kotak fikiran aku. Aku tak perlu lagi risau kerna aku sudah ada jawapan.

Tak tinggi untuk dicapai, tak jauh untuk di genggam.



No comments:

Post a Comment