16 February 2012

Matang sangat kau ye.

Aku memang lemah nak mulakan ayat. Jadi, ayat ni lah yang akan jadi permulaan setiap ayat aku. Kehkeh.


Hari ni rasa macam banyak benda aku nak tulis. Tapi aku malas. Jadi, aku tulis isi2 penting je. Sebab tu SPM aku dapat C6. Lemah betul kalau bab2 menghurai nih. -.- Aku tak tahu apa itu matang. Dulu aku ingat matang tu bila kita dah 20 ke atas kita dah matang la. Dah tumbuh janggut segala, matang lah tu konon.


Bilamasa aku dalan golongan ni sekarang, aku tertipu oleh diri sendiri. Matang bukan dipengaruhi umur. Bak kata Ameng Sring, pengalaman telah mendewasakan mematangkan fikiran. Rasa macam nak karok la pulak. Haha. Kesimpulannya, makin banyak pengalaman yang kita ada, kita makin matang. Macam tu ?


Bagi aku tak boleh jugak, bai. Kau kena ada kesedaran. Kau kena tanya diri kau, kenapa benda tu berlaku pada diri kau. Apa yang DIA mahukan. Bila kau dah dapat jawapannya, kau pratikkan pada kehidupan kau, itu salah satu tanda kau mula matang.


Kalau dah banyak kali kena pun kau main hembus jugak lepas tu marah tak tentu hala. Aku rasa kau dah cukup layak kena campak laut. Akai ada, kan.


Ok. Lepas ni masing2 pakat nak jadi detektif conan. Nak matang kononnye. Heh.

No comments:

Post a Comment