03 June 2012

Balik semula.

"Awak, balik semula boleh ?"

"Awak ingat ni PES 2012 ke suka2 nak balik semula ?"

"Kali ini je. Balik semula eyh."

"Sudah la awak ! Buang masa tenaga saya je nak teruskan hubungan ni dengan awak"

"Tapi awak...."

"Saya taknak ! Tolong hormat keputusan saya !"

Beg yang di bimbit dari tadi diletakkan atas meja. Kata laluan siap di padankan. Kedua dua ikatan mula dileraikan satu persatu. Kemas dan teratur. 

Delima masih berdiri masam di situ.

Budi mengeluarkan sesuatu berbentuk kiub dari beg tadi. Dilipat tangannya ke belakang untuk mencapai sejambak tulip putih yang diselit di belakang kerusi sejak tadi. Budi mempersembahkan kiub tadi dan dibukanya perlahan lahan di hadapan Delima. 

Sebentuk cincin bermatakan berlian berbentuk tiga segi yang membawa maksud 'Play'. Tanpa merugikan sesaat pun, bunga tulip putih seterusnya menjadi haba untuk mencairkan hati juwitanya. 

"Awak, balik semula eyh. Saya suami dan awak isterinya. Kita..."
 
Tidak sempat Budi menghabiskan ayat yang sekian lama dihafal, air mata Delima berlumba lumba mengalir lantas tubh Budi dirangkul kuat.

"Awak melatah ?" sempat Budi memerli Delima.

"Awak niiiii !" diketisnya lengan Budi sekuat hati. 

"Lepas ni takde balik semula lagi tau"

"Iya, sayang."
~~~~~~~~~~

Usai makan, aku bawa kisah ini kepada mereka2 yang lain yang laparkan cinta.


 

No comments:

Post a Comment