28 July 2016

Suri.

Engkau apa khabar?

Aku baik baik saja. Lama tidak engkau ke sini. Apa sudah punya hidup baru?

Lebih kurang macam itulah. Aku cuba serap resap apa yang baru dalam ruang hidup aku.

Engkau suka hidup kau sekarang?

Aku suka. Cuma aku kadang kadang rasa kosong.

Bukankah engkau suka sunyi, sayang?

Iya. Tetapi ada satu satu masa yang sunyi itu tidak menyebelahi aku. Ia menyakitkan.

Kau rindu aku tu. Heheh.

Benar. Aku rindu engkau. Rindu untuk bercakap dengan engkau.

Boleh saja engkau bercakap dengan teman teman yang lain kan.

Tetapi kata katamu memelukku seperti pelukan ibu yang menghangatkan bayinya. Ia satu destinasi yang aku mahu habiskan nyawa di sana.

Engkau masih ingat janjiku. Sampai bila bila aku akan ada buatmu.

Begitu juga denganku. Hey, jenguklah aku bila percuma ya.

Kalau aku bisa keluar dari sini, sudah tentu aku ke sana tiap waktu.

Hahah. Maaf maaf. Baiklah, akan aku cuba  kerapkan pertemuan kita seperti selalu.

Tidak usah berjanji. Aku tidak peduli lagi. Hati ini memang buat engkau dan aku wujud kerana cinta engkau yang tersumpah.

Buat aku rindu. Itu kebolehanmu. Sampai jumpa, sayang.

Ita sayang. Sampai jumpa.

No comments:

Post a Comment