24 December 2016

Pantai yang meniup perkataan.

Sebab dah nak hampir dengan tahun depan
Saya akan ceritakan saya punya impian
Saya amat sukakan laut dan pantai
Dari pukulan angin sehingga deruan ombak ; ia mencipta damai

Jika sempat saya mahu membina rumah
Di tepi pantai di bawah rimbunan pohon rambutan
Rumahnya kecil molek tidak sentuh tanah
Dari pintu utama terhampar luas lautan

Di antara rumah dengan lautan
Saya akan bina satu lagi mini lautan
Yang saya akan penuhi dengan simbol dan perkataan
Beberapa petikan dari orang ternama
Saya aduni biar sebati bersama

Kerana saya sukakan kesimpulan
Jika ada masa terluang tidak pernah saya siakan
Saya lantas terjun ke lautan kesimpulan
Berenang indah dan
Mengharap setiap percaturan
Adalah kecelakaan
Yang disengajakan

No comments:

Post a Comment