07 December 2012

Kunci kembalikan kenangan.

      Petang tadi adalah petang yang di luar norma. Aku dapati aku punya satu organ yang kalian semua tidak punya. Ia bukan tulang, ia bukan isi mahupun lemak. Ia sebuah kunci. Kunci yang mampu membuka ruang2 memori kalian yang manis2 saja. Bagus bukan ? Kunci ini akan aku guna pada mereka2 yang punya memori manis tapi masing2 merelakan sang egois menawan diri. Kunci ini ampuh asal aku ikhlas dan punya niat yang putih jernih. Tadi petang aku sudah buka dua kotak memori mereka dan alhamdulillah, mereka berjaya ketepikan ego dan menikmati saat2 manis yang pernak mereka lalui dahulu. Aku gembira melihat mereka gembira. Kunci ini akan aku pegang dan gunakan bila2 masa yang aku mahu. Bila masa mereka yang mengenang dahagakan saat manis bersama mereka2 yang mereka sayangi.

No comments:

Post a Comment