01 May 2012

Pasangan mengongkong punca kemurungan.

Dah macam tajuk dalam mingguan malaysia sisipan pendidikan la pulak. Haha. Rasanya bunga2 dekat otak aku semua dah gugur jadi aku mandul nak menulis puitis2 untuk kali nih. Aku rasa ini benda ramai tahu. Tapi aku tetap nak menulis sebab harini satu hari aku berhibernasi menghayati liburan hari pekerja.

Memang tidak dinafikan yang setiap kita pernah senarai pendek mahupun panjang ciri2 pasangan yang mereka mahukan. Ada segelintir yang sentiasa menokok tambah ciri2 ini selepas mereka menonton cerita2 sekroni vanila coklat. Mereka2 sebegitu sebenarnya sudah hampir ke alam dongeng. Dah parah dalam ertikata lain.

Benda2 itu bukan tak penting. Kalau kau pandang dari dimensi kemotivasinan ia sangat membantu. Apa yang aku nak cakap di sini, yang paling osem segala osem adalah dapat pasangan yang memahami. Walaupun mereka tidak ada minat yang sama dengan kau, mereka faham kau.

Tak perlu nak minat pun kalau nak faham.

Dari memahami jugalah kita dapat jauhi dari jangkitan dikongkong mengongkong. Bila kau tak faham pasangan kau, mulalah timbul cemburu. Lepas tu kau rasa diri dibiarkan gantung tak bertali. Lepas tu kau sentap kemana2. Lepas tu kau marah2 dia tanpa usul periksa. Lepas tu kuasa nak kongkong tiba2 datang memahkotakan amarah kau.

Padahal pasangan kau tu nak pergi main kereta kontrol je kot. Sampai macam tu sekali kau suspek dia. Ish.

Dah malas aku nak tulis. Kita ke kesimpulan. Yang rasa kena kongkong tu, aku sarankan keluarlah dan dan hayati zaman kegemilangan kau dulu. Nampak sangatlah ada sebab dalaman kenapa pasangan kau terima kau dulu. Kan.

Siapa2 tiada hak untuk mengubah. Kau taknak faham dengan kau tak faham itu lain. Tak boleh nak faham tu lagi parah. Kalau tak faham, boleh tolong dia fahamkan. Kalau pasangan kau taknak faham, cari lain. Habis cerita. Bye.

No comments:

Post a Comment