18 May 2012

Si jalang di balik pintu.

Dia berdiri penuh megah ketika berjaya menawan mangsanya yang kesebelas. Puas. Segala usaha yang dibuat selama ini amat berbaloi. Lelaki itu masih tersungkur di depannya. Di keluarkan belati buatan Thailand dari sakunya dan merobek keras dada lelaki itu. Satu lagi hari berjaya dihiris.

Gayanya tak tumpah seperti primadona melayu. Melambung senyuman sepanjang masa. Punyai komintmen kerja yang sangat tinggi. Kadang2 dia takde masa mahu membelai dirinya sendiri. Perempuan metropolis. Soal cinta sudah tiada erti baginya. Tertimbus dalam akibat masa lampau.

Soal lelaki usah di tanya. Kalau ada lemari khas untuk menyimpan koleksi, pasti lelakilah yang akan memenuhi segenap ruangnya. Apa saja aset yang diimpikan lelaki, semuanya dia punya. Kalau ada lelaki yang tak melihatnya, pasti samada lelaki itu tiada nafsu ataupun dia buta. Dia bijak mengawal setiap biji mata jejaka semalaya. Seakan ada alat kawalan tanpa wayar yang mengawal tindak tanduk kaum adam.

Malangnya primadona itu punyai sifat yang berkeladak. Kotor. Setiap kali ada lelaki yang menghampirinya, dia seolah2 bertukar hantu. Sasaran utamanya adalah harta.

Setiap inci kad kredit. Setiap helaian wang kertas. Setiap bentuk kunci diperhati dan diambil dari pemiliknya secara lembut bermodalkan kata kata semanis madu menyirami fikiran mangsanya. Pergi mampus sama cinta. Asal ada duit, dia boleh bernafas seperti biasa. Aktivitinya berterusan sehingga mangsanya tunduk ditimpa hutang berjela.

Ditinggalkan saja mangsanya itu tanpa segan silu serba salah. Mengkontang kantingkan hidup sang pria dengan kemas. Berbekalkan dendam yang berselirat.

Akibat kehitaman hidupnya yang dulu, dia makin galak menoreh setiap ketul hati lelaki yang menghampirinya. Entah sampai bila. Mungkin sampai bila2.


No comments:

Post a Comment