15 May 2012

Tiada tajuk yang teguh untuk kali ini.

Malam tadi macam ada satu buku tiga lima jatuh atas riba aku. Di dalamnya tertulis madah2 yang macam aku tulis selama ini. Madah2 yang timbul dari benakku. Yang wujud dari imaginasiku. Yang aku anggap itu khayalan  insani.

Buku itu aku campak ke tingkap yang tidak pernah di buka. Tiba2 ada suara terpancul dari buku itu. 

"Ini serius"
"Tidak lah" kataku..
"Cuba kau pergi turun sana"
"Nak buat apa ?"
"Kau pergi dulu, tengok"
"Ok2. Jom"

Aku bawa sekali buku tiga lima bersama. 

Selang 10 kaki hendak ke sana, aku nampak warna2 pelangi. Nak dikata 'nyan cat', penipu sangat. Tapi cantik. Dengan gopoh2 aku ke sana. Dan ternyata buku tiga lima berkata benar walaupun ia tiada akal. Rakan2 sekerja bergilir2 mengerah tulang temulang

Tangan bersilang pangkah menghulur apa yang diperlukan. Pangkat disitu sudah tiada erti. Tak endah berapa banyak peluh di titiskan. Mata fokus tak terpaling. Kadang2 aku dengar gurau senda. Hilai ketawa dari khalayak mereka. Patutla ia berwarna warni.

Aku masuk balik ke sarang dengan senyuman yang tak lekang dari tadi. Seronok.
Apa yang aku imaginasikan ternyata ada lama realiti. Alhamdulillah. Masih ada lagi yang faham apa itu kerjasama. Ingatkan wonderpets je yang tahu. Hehe.
      

No comments:

Post a Comment