25 April 2012

Kurang normal.

Ikatan di tangannya diperketatkan lagi. Dan satu tamparan singgah di pipi pemuda itu. Seperti otaknya akan mengalami gegaran yang kekal saja. Wanita yang dari tadi tidak dapat mengawal emosi semakin tidak terkawal selepas melihat Buggati Veyron yang ingin diberikan kepada pemuda itu terbakar.

"Apa kau mahu ?" gertak wanita itu. Tangan kirinya meramas kolar pemuda yang penuh merahnya darah dengan amarah. Tangan kananya menyeluk poket seluar dan mengeluarkan sepucuk surat persis surat pajak. 

"Kau ambil ini. Ini yang kau nak, kan ? Kebahagiaan yang berpanjangan." Di lempar geran tanah ke muka pemuda itu. Belumpun sempat dilihat, pemuda tersebut terus melenyek2 geran tanah itu sepenuh hati. Dan tak semena2 satu lagi luncuran laju tangan kiri perempuan itu hinggap di pipinya.

Darah yang keluar sudah lali tak dipedulikannya. Pemuda itu tersengih. Sinis nampaknya. Semakin tak keruanlah perempuan itu dibuatnya. Kali ini perempuan itu mengheret satu guni ringgit Malaysia dari stor.

"Apa lagi yang tak cukup ! Ini sudah boleh buat kau gembira."

Pemuda tadi dengan tenang menjawab "Aku nak kau. Kau saja yang boleh bahagiakan aku, sayang."

Berderai jatuh jantung perempuan itu mendengarnya dan
"Pang !" 

Tamparan kali ini menumbangkan pemuda yang terikat duduk tadi. Si perempuan duduk sebelahnya dan mengucup pipi pemuda dengan lelehan hati yang cair dek sang pemuda.  <3

No comments:

Post a Comment