17 April 2012

Surat untuk YB.

Tuan,

Cara kau makin kotor. Memperdaya fikiran2 suci dengan gelojoh. Pelusuk2 yang terlarang juga kau mula menarah sikit demi sedikit. Tempat yang dulu kau laungkan bebas unsur luar ini kini kau jadikan sasaran utama. Ludah kau masih belum kering rupanya. Heh.

Mula2 aku tak perasan sebab otak kau masih waras menghantar teknik serta cara mengaburi mata kami. Tapi kini tidak lagi. Satu persatu pekung kau terkupas. Segala yang kau maksudkan aku tahu dari awal. Cara kotor kau yang tidak jejaskan kain putih itu kini merenyukkan fabrik itu sikit demi sikit.

Nasib baik lah ada kaum2 ku yang lantang. Bersuara tanpa paksa. Menidakkan dengan fakta. Aku kagum. Tulang belakang negara yang diagung2 kan kini keluar dari kepompong yang berhabuk. Seperti mulut diseret cili, menggelabah lah mereka2 yang terlibat. Tak senang duduk sebab kerusi dah kena gegar.

Tapi ada juga kaum2 ku yang berjaya dihipnotisnya. Disuruh telan, mereka telan. Disuruh cium, mereka cium. Fahaman dan ajaran bersilih ganti bersawang dalam jiwa kaumku itu. Kasihan mereka. Muda2 lagi otak sudah kecut.

Kepada mereka yang nak bawa fahaman putar alam kau tu, baik lupakan. Sekurang2nya kau hormatlah apa yang telah dikuatkuasakan. Walau licik mana pun kau, mahasiswa takkan bodoh menilai.

Banyak lagi tempat kau nak berkempen. Ramai lagi yang boleh kau racun. Bukan kami.

Yang benar,
Anak Muda.

3 comments: